Sempurnakah aku...?

Alhamdullilah...bertembung lagi kita dengan permulaan tahun Hijriah 1430, seiringan dengan tibanya tahun Masihi 2009. Ini bermakna, telah diberikan kita kesempatan sekali lagi untuk kita menggandakan usaha memperbaiki diri ke arah menjadi lebih cemerlang dan gemilang, lebih dari tahun-tahun yang sudah. Semoga dapat kita melipatgandakan lagi kasih sayang kepada diri sendiri, ahli keluarga, sahabat handai dan kepada semua makhluk di sekeliling kita.

Selama ini kita mungkin sering menumpukan tranformasi diri dari aspek luaran - mahu berhenti merokok, mahu mengurangkan perbelanjaan yang membawa kepada pembaziran, mahu berjimat dan mungkin menyimpan hasrat untuk menunaikan fardu haji. Mengapa tidak untuk kali ini kita rancang atau berusaha untuk memperbaiki diri kita dari aspek lain, selain meneruskan azam yang pernah kita buat pada tahun-tahun yang lepas.

Marilah kita duduk seketika, lapangkan fikiran yang sentiasa kecoh dan sibuk dengan urusan duniawi yang pastinya tidak akan ada kesudahannya. Kita tumpukan perhatian serius dan berikan tumpuan seratus peratus kepada diri kita.

Bagaimanakah prestasi amalan kita kepada Allah? Sudahkah kita melakukan yang terbaik sebaik-baiknya...?

Fikir-fikirkan la...